Top

Reviews & Ratings Hyundai IONIQ Hybrid

Hyundai IONIQ Hybrid 9.092
Hyundai IONIQ Hybrid

Ben je Hyundai-rijder? Schrijf zelf een review

Om een Hyundai review te kunnen maken, heb je een MijnHyundai account nodig. Log direct in en geef je mening.

Ga naar Mijn gegevens / Mijn auto en klik op ‘Voeg review toe’. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Naar MijnHyundai

Reviews

    • Kees12-01-2018
      (5.4)

      Ik rijd nu 7 maanden in een Ioniq Hybrid, daarvoor reed ik in een Toyota Auris hybride (eerste model). Het nieuwe model Auris vond ik minder mooi, dus naar deze Ioniq overgestapt. Ik ben tevreden over de Ioniq, alles zit erop en aan. Er zijn altijd wat mindere punten als je er een tijdje in rijdt. Ik mis bijvoorbeeld het soepele schakelen van de CVT van Toyota en de krakende remmen irriteren af en toe. Daarnaast vond ik de te kiezen kleuren (lak en bekleding) beperk, de uitrusting is niet uit te breiden of accessoires beschikbaar. Navigatiekaarten lopen erg achter en waarom kun je geen andere stemmen kiezen ? De adaptieve cruise control reageert nogal overdreven (ik heb alle instellingen geprobeerd), bijvoorbeeld vol in de remmen en vervolgens weer vol gas. Waarom is prominent op het dashboard het aantal km aangegeven dat je kan rijden voordat de tank leeg is. Het zou simpel moeten zijn andere weergaven te kunnen kiezen. De 'handrem' die je met de voet moet bedienen vind ik lastig.

    • Dick Ouden10-01-2018
      (9.7)

      Sinds 6 juli 2018 rijd ik in een IONIX hybride . Fijne auto. Inmiddels zo'n 16.000 km mee gereden en heb ik dit als zeer plezierig ervaren. Daarvoor reed ik in een Mercedes B. Zowel de wegligging als rijgedrag van de IONIX doet niets onder dan die van de Mercedes. De veiligheidssystemen vind ik zelf beter en de achteruitrijcamera is geweldig. Het gemiddeld verbruik in de zomer was bij een rustige rijstijl 1 op 26. Nu in de winter is het gemiddeld 1 op 22.

    • Pim10-01-2018
      (2.0)

      Hyundai mag wel wat kritischer zijn over het kaartmateriaal van zijn leverancier Here. In deze moderne tijd is het onverkoopbaar dat de meest recente kaartupdate twee jaar achterloopt. De verlengde A4 van Delfland naar Kethelplein is in januari 2016 opgeleverd en in gebruik genomen., maar ontbreekt in het kaartmateriaal van Here. Het kaartmateriaal van Here is van 2015, echt onbestaanbaar! Ook als ik vandaag (januari 2018) op mijn laptop de laatste Windows app van Here zet, bevat deze kaartmateriaal van 2015. Collega's TomTom, Navman, Garmin, Mio etc.. doen het allemaal stukken beter. Waarom neemt Hyundai genoegen met die oude kaarten van Here? PS. De Ioniq is, behalve bovenstaande, natuurlijk een fantastische auto!!

    • Rob Ammelrooij10-01-2018
      (10.0)

      Deze Huyndai is de eerste echt nieuwe auto die wij aanschafte na Ford en Renault Modellen (2e hands). De Ioniq overtreft alle verwachtingen. Wat een comfort en bedieningsgemak. Ook onze eerste automaat. Die schakelt moeiteloos over in alle standen, electrisch of rijden op de soepele motor, de Ioniq heeft er geen problemen mee. Het multifunctionele stuurwiel geeft je snel toegang tot allerlei snufjes, de navigatie is zeer eenvoudig te bedienen, de DAB-radio is een lust voor het oor, zeker ook dankzij het stille interieur. De airco/ventilatie doet zijn werkt prima, zorgt voor een aangenaam binnenklimaat. Het gebruik valt niet tegen gezien de lage buitentemperaturen van afgelopen weken. Het wordt een sport de hybride nog verder te benutten. De ruime kofferbak komt goed van pas voor de vakantie in. Uit onze omgeving niets dan lof over het (sportieve) uiterlijk van de Ioniq. Al met al zeer tevreden met de aanschaf. Zeker een aanrader voor wie zuinig wil rijden zonder comfort in te leveren.

    • Henk Schelling10-01-2018
      (8.3)

      Ik ben nu een jaar in het bezit van deze Hyundai hybrid en na een lange gewenningsprocedure (afkomstig uit een Mercedes E Klasse) ?n een als best geteste full electric auto in de Kampioen (ANWB), ben ik nu best tevreden over het rijgedrag en, vooral in de minder koude maanden, het gunstige benzinegebruik, soms zelfs 1 op 24 km. Het is bijna een sport om op de EV-stand te rijden (electrisch rijden dus). Inmiddels is de eerste onderhoudsbeurt uitgevoerd en de navigatie voorzien van de nieuwste software en kaartgegevens. Ik raad derhalve deze auto aan als vervanging van middenklasse-auto's met vaak een veel hoger benzineverbruik.

    • Ron Verheijen10-01-2018
      (10.0)

      Sinds februari 2017 deze auto in bezit en erg tevreden. De auto rijdt soepel, geruisloos, sportief en zeer comfortabel. Interieur is fraai afgewerkt met overzichtelijke displays, toetsen en knoppen. Het is verbazend hoe snel de zware auto optrekt als je het gas in een keer indrukt.....indrukwekkend! Enkele kleine minpuntjes zijn er echter ook....de veelbesproken krakende remmen, bij regen binnenlopende druppels bij de deuren/ramen en achterklep en het slechte zicht door het achterraam wegens ontbreken van de ruitenwisser. Ik kan verder alleen maar zeggen dat ik trots ben om in deze auto te rijden.....vooral in het buitenland kom je de Ioniq nog niet veel tegen en wordt je dan ook nagekeken vanwege het fraaie koetswerk!

    • martin Schijndel10-01-2018
      (8.6)

      Ze zeggen dat je 1300 km kunt rijden met volle tank dan moet je wel ideale omstandigheden hebben en continue 80 km rijden anders haal je het echt niet .Zomers was mijn verbruik 1 op 22,5 maar s,winters is het maar 1 op 18

    • Ton Vonhoff10-01-2018
      (9.1)

      In maart 2017 kochten we een nieuwe auto. Door een financi?le meevaller, duurder dan we daarvoor hadden. Maar soms kan dat tegen vallen. Zo ook in dit geval. De auto had een paar onhebbelijkheden, dat voor ons zo zwaar wogen dat we hem binnen een aantal maanden al weer kwijt wilden. Wij blijken bijv. geen CVT-fan te zijn. Na een aantal autodealers bezocht te hebben, o.a. gekeken bij Mercedes en Audi, kwamen we bij de Hyundai-dealer, Peter Ursem, in Zwaag terecht. Daar stond een schitterende blauwe Hyundai Ioniq. Een hybrid. Een benzinemotor, ondersteund door een elektromotor, geen stekker. En hoewel we in eerste aanleg op zoek waren naar een z.g. ?hoog-zitter?, waren zowel mijn echtgenote als ik zelf direct onder de indruk van de Ioniq. Toch maar even kijken. Wat viel dat mee. Nee, geen hoog-zitter, maar een dermate ruime ?in-stap? ( naar ons gevoel veel ruimer bijv. dan bij de Mercedes C-klasse ) dat we het absoluut geen probleem vonden dat de Ioniq geen echte hoog-zitter is. We werden te woord gestaan door een uitermate vriendelijke en deskundige verkoper. ( En dat kan ook anders, hadden we inmiddels bij gerenommeerde merkdealers ervaren. ) Na op een plezierige, niet opdringerige wijze het e.e.a. over de Ioniq verteld te hebben, bood de verkoper ons aan een proefrit te maken. Nou volgen wij altijd een andere volgorde. In overleg met de verkoper hebben we eerst uitvoerig onderhandeld over inruilprijs e.d., alles onder voorbehoud van de ervaring van een proefrit. Ja, het is toch zonde om met een schone auto de regen in te rijden, benzine te verbruiken ( al is het bij de Ioniq een beetje ) en dan later niet tot overeenstemming te komen. Althans, zo zien wij dat. De verkoper pakte gelukkig niet meteen het welbekende boekje met richtlijnen voor inruilprijzen zoals dat bij andere dealers vaak wel het geval is. Alleen zo?n handeling strijkt ons, en naar wij begrepen hebben ook andere mensen, al tegen de haren in. Nee, deze verkoper luisterde met aandacht naar de reden waarom wij onze 7 maanden oude auto wilden inruilen. Bekeek hem goed en bood ons een hele realistische inruilprijs. Prima. Dan nu de proefrit. Al na plm. 300 meter keken mijn vrouw en ik elkaar aan. Wat reed, rijdt zo?n Ioniq fantastisch. Zo?n rust in het interieur, en toch de kracht van de aandrijving. Het comfort. Maar ook de wegligging, besturing e.d. We hebben louter voor ons genoegen nog een kilometer of 5 gereden, maar zoals hiervoor al gesteld, al na plm. 300 meter waren wij om. De koop werd gesloten. En na al een week werd de Ioniq keurig afgeleverd. Ja, het betrof immers een showroom demomodel die we gekocht hadden. En nu bedenken we af en toe gewoon een reden om er met de Hyundai Ioniq op uit te kunnen. Het is een waar genoegen om in zo?n Hyundai hybrid te rijden. En geloof me, door mijn werkzaamheden, heb ik al in zeer veel verschillende auto?s gereden. O.a. Mercedes, Opel, Audi, e.d. Maar de Ioniq is voor ons een heel nieuwe ervaring. Ok?, het is allemaal persoonlijke voorkeur, maar toch. Wegligging, vering, rust in de auto, zitcomfort, gebruiksmogelijkheden en ga zo maar door. Allemaal zeer naar ons genoegen. En ja, de auto wordt ook veelvuldig gebruikt voor korte ritjes naar de supermarkt e.d., en dan nog in de winter een gebruik van ongeveer 1 op 18 is naar ons idee, uitermate gunstig. Waarbij de dealer ons verteld heeft, dat we bij langere ritten in de zomer nog een veel gunstiger gebruik kunnen realiseren. Ook de hoeveelheid comfortverhogende accessoires is heel plezierig. ( Automatische verlichting, automatische ruitenwissers, voorruitontwaseming, achteruitrijcamera, dabradio, navigatie, etc. etc. ) En datgene waardoor wij in eerste aanleg voor de Hyundai Ioniq vielen, blijkt ook te gelden voor familie, vrienden en kennissen, wat is ie mooi. Ja, achteraf blij dat onze in maart aangeschafte auto ons niet bevallen was.

    • Paul Bosman10-01-2018
      (8.6)

      Na 10 jaar een hybride Toyota Prius te hebben gereden nu overgestapt op de hybride Ionic. De Prius reed geweldig maar qua rijcomfort is de Ionic toch weer een stukje beter. Alles gaat wat vloeiender. De auto heeft zo veel technische snufjes dat ik ze stapsgewijs uit probeer. Ook het benzineverbuik van 1 op 19km is heel acceptabel. Daarover niets dan lof. Groot minpunt vind ik het comfort van de stoelen, een mening overigens die mijn vrouw niet met mij deelt. Ondanks uitproberen in alle mogelijke standen, een kussentje, extra bobbeltjeszitting e.d. kan ik mijn draai niet vinden. Na een rit kom ik geregeld met een pijnlijke rug uit de auto. Tevens hebben wij een trekhaak laten monteren voor het fietsenrek. Minpunt hierbij is dat de stekkerdoos bijna onder de auto zit en ook voor de trekhaak moet je op je knie?n of een andere ongemakkelijke houding om deze te monteren. Bovendien belemmert de trekhaak het zicht op het nummerbord zodat je de haak niet kan laten zitten voor langere tijd.

    • Anoop Ambooken10-01-2018
      (3.7)

      The car battery within one year of purchase died two times completely leading to towing the car. The dealer has done nothing other than recharging the battery and give it back two times. No replacement of battery even though under guarantee period. Its a worst customer care from hyundai and dealer. Now recently received a call from dealer that ioniq is undergoing a recall. But even after a month, recall has not happened to my car and dealer says its still under back order for them. Don't go for this car which has battery dying and entirely going flat issues.